Thursday 3 October 2013

SIAPA MAHU AWET MUDA???

Siapa nak awet muda? Cuba angkat kening..haa..tengok tu..anda dah angkat kan..mesti anda semua nak awet muda kan..kan..kan?? Hehehe..

                                 


Setiap orang mahu sentiasa kelihatan muda,berseri,cantik..betul tak? Terutamanya perempuan.. KECANTIKAN DAN WANITA tak dapat di pisahkan..siapa yang tak nak cantik kan..TAPI....Hei jangan tak tahu, bukan wanita sahaja nak kulit cantik berseri. Bukan wanita sahaja nak kulit anjal, gebu dan lembab tau. Lelaki juga! Maklumlah, sekarang ni dunia tidak mengenal jantina.

# Perempuan pakai pencuci muka, lelaki juga pakai tau!

# Perempuan nak baju canti-cantik, lelaki juga nak hensem-hensem!

# Perempuan tak nak kulit kusam dan berjerawat, lelaki juga nak kulit licin tak berminyak!

# Perempuan sibuk makan dan carik kolagen terbaik untuk kulit, lelaki juga sibuk nak guna kolagen untuk lelaki juga!

# Percaya atau tidak, Shaklee Collagen Powder sesuai untuk lelaki dan wanita!!

Oh, untuk tampil dengan kulit yang cantik dan anjal, bukan lagi rahsia perempuan ya! Lelaki juga boleh!  Jadi saya kongsikan sikit apa itu kolagen dan fungsi nya untuk tubuh badan kita. Bukan hanya untuk WANITA sahaja malah untuk LELAKI juga!!

Fungsi dan Kebaikan Collagen Untuk Lelaki & Wanita

Kolagen atau Collagen merupakan protein yang amat penting yang boleh didapati di seluruh badan kita. Malah, ia didapati dalam semua tisu perantara di dalam badan kita yang terdiri daripada kulit dan tulang, hingga ke organ-organ dan saluran darah. Ia berfungsi dalam beberapa cara yang berbeza di dalam badan kita.

Kulit
Salah satu fungsi yang paling ketara adalah menyokong pertumbuhan sel-sel kulit kita. Menurut Dr. Eric F. Bernstein University of Pennsylvania School of Medicine, collagen membentuk kira-kira 80 peratus daripada berat kering kulit anda. Collagen memberikan struktur kepada kulit, dan bekerjasama dengan elastin, untuk membolehkan kulit mempunyai fleksibiliti untuk diregangkan dan kembali ke bentuk asal (keanjalan).

Tulang
Collagen juga mempunyai fungsi penting dalam tulang. Tulang terdiri daripada campuran Collagen dan mineral dipanggil hydroxyapatite. Kedua-dua bahan ini membentuk struktur, fleksibiliti dan kekuatan tulang kita. Menurut penyelidikan yang dilakukan oleh Makmal Radiokarbon, di Universiti Waikato di New Zealand, kira-kira 30 peratus daripada tulang terdiri bahan-bahan organik, di mana Collagen membentuk 95 peratus daripada tulang kita.

Otot
Collagen juga menyediakan fungsi penting untuk otot kita. Gentian Collagen menyediakan struktur yang kuat untuk untuk bergerak dan berfungsi sepanjang hari. Gentian Collagen bukan sahaja membentuk gentian otot rangka, malah ia juga menyokong otot lembut (seperti dalam pundi kencing dan sistem pembiakan) dan jantung anda ( otot jantung)

Salur Darah
Collagen juga menyediakan fungsi penting dalam saluran darah kita. Collagen membentuk dinding arteri dan kapilari badan. Ini memberikan kekuatan, struktur dan fleksibiliti salur darah yang kuat,  yang diperlukan untuk  mengangkut darah ke seluruh seluruh tubuh kita.


         

Jangan tunggu lagi !!! Tingkatkan fungsi dan kebaikan Collagen dalam tubuh anda dengan Shaklee Collagen Powder! Anda pasti puas hati!

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah PAKAR KESIHATAN ANDA!!!

Nurulain Mohamad € ID : 965388 € SMS/WhatsApp : 0167055135


No comments:

Post a Comment